Insnöad cirkelträning

Idag ställer vi in koppelpromenaden, sa fröken Järntass, när hon varit ut i morse. Då hade husse ändå varit snäll och skottat upp en liten plan yta för nödvändiga hundbehov, innan han for till jobbet. Instämmer, sa jag, varken små söta hundar eller mindre söta Tryggve-ar, med matte i släptåg, tar sig fram innan det är plogat
Jag har ju fått ett träningsprogram med mig hem från Sorselegården. Det var ett lämpligt tillfälle att sätta igång med det när vi var mer eller mindre insnöade. 
Jag har nu ställt i ordning min alldeles egna cirkelträningsbana i gästrummet på övervåningen. 
Invigd är den också. Ett mycket roligare sätt att träna än att bara cykla eller göra övningar i längre pass. 3 varv blev det idag och pulsen blev hög nog. 
 
Avslutade med stretching och 5 min kroppsscanning med hjälp av en mindfulness-app som jag fått hjälp att installera. En väl använd timme.
På eftermiddagen hade sambon skottat upp vägen ner till stugan så jag tog med hunden på en mycket förkortad koppelpromenad. Ner till stugan,  släppa hunden lös och följa efter henne hemåt. Ganska tungt trots plogning. Till hennes stora förvåning satte jag på henne kopplet igen och gjorde om samma vända. Jag har även fått hjälp att ställa in programmet som registrerar promenaden så nu visar den rätt. 10 min och 0.5 km var resultatet av dagens dubbla stugpromenad. Nu håller vi oss inomhus igen
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

vsterbottenskullan.blogg.se

Börjar med att skriva om lite tankar och händelser som dyker upp i min hjärna och som jag vill dela med mig av. .

RSS 2.0