Om datorer och dess följder.

Idag har vi varit till Arvidsjaur och hämtat vår nya dator. Den har varit efterlängtad. Jag är glad över att på nytt kunna skriva med hjälp av ett tangentbord och slippa pekfingervalsen.

Inköp av ny dator har inneburit ett stort utbrott av min sladdallergi. Min sambo lovade att han hade koll på alla sladdar och visste var de skulle placeras. Något som annars är tillräckligt för att jag ska få anfall och kasta saker omkring mig. Han lovade även att inte nämna, eller involvera mig, i något som hade det minsta med sladdar att göra. I affären uppdagades det att jag dessutom lider av kontaktfobi. När det började diskuteras vilken sorts kontakt det fanns på skärmen, vilket sambon inte hade koll på, och att kontaktsorten påverkar möjligheten att koppla sladdar, fick jag nog och gick ut ur affären. Om kontakter vill jag absolut inte veta någonting heller.

Som tur är lyckades sambon koppla ihop alltihop när vi kom hem. Jag höll mig utomhus och vattnade blommor under tiden. Nu ska jag se till att få in de saker (eller program eller vad det nu heter) som vi behöver. Det tror jag mig om att klara av, det krävs vare sig sladdar eller kontakter för det. Men jag har dyrt och heligt lovat att aldrig mer klicka på något som jag inte är 100 % säker på. Ska jag följa det löftet fullt ut så lär jag väl inte få peta på datorn! Det är fastslaget att min oaktsamhet med klickandet var orsaken till datahaveriet. Något med processorn som pajat. Det vet jag inte heller vad det är, men dyr var en sådan iaf, så det var nog bra att vi bestämde oss för en ny dator istället för att försöka laga den gamla.

Nu hoppas jag på att jag och nytillskottet ska bli goda vänner så småningom. Och till min stora glädje gick det att rädda mina texter och bilder och de är nu överförda (inte av mig, utan av datorförsäljaren) från den gamla hårddisken till ny-datorn. Ibland har jag tur! 
Anonym
2018-06-08 @ 09:19:05

Ja det är bra med dator men mycke strul också som man får stå ut med👍😊




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

vsterbottenskullan.blogg.se

Börjar med att skriva om lite tankar och händelser som dyker upp i min hjärna och som jag vill dela med mig av. .

RSS 2.0